Rettelser til mønstre

Tally Hi Ho

I Tally Hiho, i skatertrøje uden kantmønster, skal der i størrelse 4 år slås 168 m. op og IKKE 108 m.

Mæh siger det lille lam...

Der hvor der skal lægges mønster ind på str. 2 år, skal der være 89 m. grundmønster og IKKE 88 m.

Oles nye autobil...

I størrelse 1 år, skal udtagningerne på ærmet være:

1 m. ud for hver 4. m. 10 gange.

Stjernedrys sjal

I teksten på sjalet har jeg på p.6-8 fået byttet om på farverne, således skulle teksten være:

6. pind:

Kantmasken strikkes ret med begge farver garn.

Lav en udtagning, hvor retmasken strikkes farve A og vrangmasken strikkes farve B.

Strik som maskerne viser, retmaskerne med farve A og vrangmaskerne med farve B.

Lige før kantmasken laves en udtagning, hvor retmasken strikkes farve A og vrangmasken strikkes farve B.

Slut med at strikke kantmasken ret med begge farver garn.

 

Der er nu 20 m. på pinden.

 

7. pind:

Kantmasken strikkes ret med begge farver garn.

Strik som maskerne viser, retmaskerne med farve B og vrangmaskerne med farve A

Slut med at strikke kantmasken ret med begge farver garn.

 

8. pind:

Kantmasken strikkes ret med begge farver garn.

Lav en udtagning, hvor retmasken strikkes farve A og vrangmasken strikkes farve B.

Nu indlægges den første stjerne efter diagrammet

Lige før kantmasken laves en udtagning, hvor retmasken strikkes farve A og vrangmasken strikkes farve B.

Slut med at strikke kantmasken ret med begge farver garn.

Stjernedrys trøjen

I de helt første opskrifter, dette afsnit "faldet ud". efter der er lukket til ærmegab skulle der stå:

På næste pind slås der 4 nye masker op over de aflukkede m. (som til et knaphul). Disse 4 nye masker er klippemasker og strikkes således: En m bundfarve, to m mønsterfarve og en m bundfarve på ALLE følgende pinde.

Voksen pebermyntekjole

Der har sneget sig en regnefejl ind, der hvor ærmegabet skal lægges ind i sidemaskerne, der mangler 10 m. Derfor er det dette der skulle stå:

Over de 44 m sidemasker i hver side (de resterende masker strikkes som de viser) stikkes ærmegab således:

1. omg: 15 ret, 14 vr, 15 ret

2. omg: Strikkes alle sidemaskerne ret.

3. omg: 15 ret, 14 vr, 15 ret

4. omg: 17 ret, luk 10 m, 17 ret.

 

På str. S på 13. omg, skal der ved de sidste 6 gentagelser gentages *2 ret, 10 vr* og ikke *2 ret og 9 vr*